Logo Web

Verdeler van alcoholtesters en drugstesten voor professionelen en particulieren

Bert Kruismans en Evi Hanssen keuren rijden onder invloed af

 
 
Bob SleutelMet haar tweede ZomerBOBcampagne wil het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) de sociale afkeuring benadrukken van bestuurders die alle sensibiliserende en repressieve campagnes naast zich neerleggen en blijven rijden met een glas te veel op. Dat kondigde de organisatie maandagmorgen aan bij de lancering van de campagne, in het Brusselse Autoworld.

Eén Belg op de acht, 13 procent, verklaarde dat ze de afgelopen maand één of meerdere keren onder invloed van alcohol achter het stuur gekropen waren. Van de 19 aan het onderzoek deelnemende landen scoren enkel de Italiaanse en Cypriotische chauffeurs nog slechter.

Daarnaast is bij 5.400 ongevallen met gewonden, ofwel 12 procent van alle ongevallen met gewonden, ten minste één bestuurder onder invloed. Met affiches langs de wegen, radiospots en filmpjes online hoopt het BIVV die zogenaamde sociale norm te beïnvloeden.

Bekende Belgen als Christophe Deborsu, Evi Hanssen, Bert Kruismans en Jan Verheyen worden de gezichten van de campagne: op de affiches tonen ze met een neerwaarts gerichte duim hun afkeuring voor mensen die drinken en rijden.

De Bob-campagnes gingen van start in 1995 en gaan dit jaar hun twintigste jaar in.

Bron: standaard.be 2/6/14

Contactgegevens

Alcoline bvba
Mansionstraat 20
2990 Wuustwezel
België
Tel.: 03-633.15.35
Fax: 03-633.02.74
info@alcoline.be

Vergelijk producten

VERGELIJKING (0)

Reset lijst
Vergelijk Reset lijst